Fes un recorregut i familiaritzat amb la pàgina: http://www9.xtec.cat/web/projectes/196
Elabora un mapa de la web que et serveixi per a explicar als teus companys com està estructurada i quins són els seus aspectes més rellevants.
Infantil i primària: Es treballa la competència social, la comunicació, les emocions, l’acollida, d’inclusió i la cultura de la pau i mediació.
o Educació Infantil
o 1º Cicle primària
o 2º Cicle primària
o 3º Cicle primària
b material):
o Comunicació. Habilitats de comunicació, expressar-se i comprendre’s millor. Llenguatge verbal, oral i visual, assertivitat, escolta activa i interès pel
que diu l’altra persona.
o Emocions. Conèixer, comprendre i valorar els sentiment i emocions dels altres, l’autoregulació.
o Mediació. Ajuden a resoldre conflictes entre les parts implicades.
o Metodologies d’aprenentatge. Es treballa el
mètode del cas, aprenentatge basat en problemes i aprenentatge per experts, depenent del nen.
o Tutoria. Activitats per treballar el conflicte, comunicació, emocions, empatia, assertivitat, normes, treball cooperatiu, autoavaluació, responsabilitat, compromís i prejudicis.
Tria una de les activitats i explica als teus companys:
Els meus tresors
Objectius: En aquesta activitat aprendreu a compartir allò que us agrada amb els companys i companyes i a valorar allò que agrada a les altres persones.
Participació: Individual i gran grup
Valoració:Quan acabis, valora el teu treball de
Ít
Ítems d’avaluació | Puntuació |
He seguit els passos que marca l’activitat. | |
He treballat de manera ordenada i organitzada. | |
He treballat constantment. | |
He mostrat interès per la recerca d’informació, tècniques, materials... necessaris. | |
He complert amb els terminis fixats. | |
Nota de l’activitat | |
Proposta de treball:
Passos | Tasca a fer |
1 | Individualment heu de dur la vostra música preferida, una foto significativa i un objecte especial (tres “tresors”). |
2 | Individualment cadascú posa la música que li agrada i explica la història de la fotografia i de l’objecte quevol compartir amb el grup. |
3 | Individualment, just després de la seva exposició, heu d’escriure en un paper una pregunta per fer als companys i companyes referent a allò que acabeu d’explicar i la seva resposta correcta (el nom del gat de la foto, el contingut de la capseta que heu mostrat, el títol de la cançó...) |
4 | Individualment i quan tothom ha mostrat els seus “tresors”, el professor o professora fa les preguntes que li heu lliurat i cadascú escriu la resposta. Després es fa la correcció i per cada encert es compta un punt. |
5 | Qui obté una puntuació altra demostra conèixer bé els companys i companyes; en canvi, una puntuación baixa posa de manifest el desconeixement dels altres membres del grup. |
6 | Tot el grup podem enraonar sobre allò que més ens ha interessats dels companys i companyes. |
7 | Avalua’t. |
Per què l’has triat.
Ja conec una activitat similar a aquesta en la que hi vaig col·laborar al CP Santa Gertrudis i vaig poder comprobar l’efectivitat de la mateixa i de la manera que la gaudian els infants de infantil de 3 anys. Per això mateix vull deixar constància en la carpeta d’aprenentatge d’una activitat que he tingut l’ocassió d’experimentar.
Quins aspectes vols treballar amb aquesta activitat.
o Reconèixer i donar nom a les emocions.
o Cercar materials que expressin les nostres emocions.
o Treballar el llenguatge verbal i gestual.
o Mantenir una actitud d’escolta.
o Conèixer una mica més a la resta de companys.
o Respectar les normes de l’activitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada