dimecres, 31 d’agost del 2011

XTEC i caixa dels tresors


Fes un recorregut i familiaritzat amb la pàgina: http://www9.xtec.cat/web/projectes/196

Elabora un mapa de la web que et serveixi per a explicar als teus companys com està estructurada i quins són els seus aspectes més rellevants.

Infantil i primària: Es treballa la competència social, la comunicació, les emocions, l’acollida, d’inclusió i la cultura de la pau i mediació.


o Educació Infantil

o 1º Cicle primària

o 2º Cicle primària

o 3º Cicle primària

Secundària. Presenta 5 tipus de caixes am

b material):

o Comunicació. Habilitats de comunicació, expressar-se i comprendre’s millor. Llenguatge verbal, oral i visual, assertivitat, escolta activa i interès pel

que diu l’altra persona.

o Emocions. Conèixer, comprendre i valorar els sentiment i emocions dels altres, l’autoregulació.

o Mediació. Ajuden a resoldre conflictes entre les parts implicades.

o Metodologies d’aprenentatge. Es treballa el

mètode del cas, aprenentatge basat en problemes i aprenentatge per experts, depenent del nen.

o Tutoria. Activitats per treballar el conflicte, comunicació, emocions, empatia, assertivitat, normes, treball cooperatiu, autoavaluació, responsabilitat, compromís i prejudicis.


Tria una de les activitats i explica als teus companys:

Els meus tresors


Objectius: En aquesta activitat aprendreu a compartir allò que us agrada amb els companys i companyes i a valorar allò que agrada a les altres persones.

Participació: Individual i gran grup

Material necessari: Cada persona porta tres objectes significatius: música, objecte i fotografia d’un moment o persona clau en la pròpia vida.

Valoració:Quan acabis, valora el teu treball de 0 a 2 punts, tenint en compte que 0 és el valor més baix i 2 el més alt en cada ítem. Finalment suma la puntuació i obtindràs l’avaluació de l’activitat.

Ít

Ítems d’avaluació

Puntuació

He seguit els passos que marca l’activitat.

He treballat de manera ordenada i organitzada.

He treballat constantment.

He mostrat interès per la recerca d’informació, tècniques, materials... necessaris.

He complert amb els terminis fixats.

Nota de l’activitat

Proposta de treball:

Passos

Tasca a fer

1

Individualment heu de dur la vostra música preferida, una foto significativa i un objecte especial (tres “tresors”).

2

Individualment cadascú posa la música que li agrada i explica la història de la fotografia i de l’objecte quevol compartir amb el grup.

3

Individualment, just després de la seva exposició, heu d’escriure en un paper una pregunta per fer als companys i companyes referent a allò que acabeu d’explicar i la seva resposta correcta (el nom del gat de la foto, el contingut de la capseta que heu mostrat, el títol de la cançó...)

4

Individualment i quan tothom ha mostrat els seus “tresors”, el professor o professora fa les preguntes que li heu lliurat i cadascú escriu la resposta. Després es fa la correcció i per cada encert es compta un punt.

5

Qui obté una puntuació altra demostra conèixer bé els companys i companyes; en canvi, una puntuación baixa posa de manifest el desconeixement dels altres membres del grup.

6

Tot el grup podem enraonar sobre allò que més ens ha interessats dels companys i companyes.

7

Avalua’t.

Per què l’has triat.

Ja conec una activitat similar a aquesta en la que hi vaig col·laborar al CP Santa Gertrudis i vaig poder comprobar l’efectivitat de la mateixa i de la manera que la gaudian els infants de infantil de 3 anys. Per això mateix vull deixar constància en la carpeta d’aprenentatge d’una activitat que he tingut l’ocassió d’experimentar.

Quins aspectes vols treballar amb aquesta activitat.

o Reconèixer i donar nom a les emocions.

o Cercar materials que expressin les nostres emocions.

o Treballar el llenguatge verbal i gestual.

o Mantenir una actitud d’escolta.

o Conèixer una mica més a la resta de companys.

o Respectar les normes de l’activitat.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada