dimecres, 31 d’agost del 2011

ESCOLA 4

Adaptació inicial.

Perquè és un dels moments crucials i estratègics?

És produeix probablement la primera ruptura amb el vincle de la família i és el moment de la creació de nous vinvles. L’infant s’enfronta a nous espais, horaris i rutines i ha de compartir tot això amb més infants.

És imprescindible que estigui ben planificat i es respectin els torns establerts per tal de evitar un possible trauma a l’infant i preparar-lo per a la nova etapa.

Perquè s’inverteixen una gran quantitat d’energies?

El període d’adaptació a més d’una minuciosa planificació és un treball en equip de la família i l’escola. Hi ha que tenir cura en realizar-lo correctament per evitar angoixa en els infants.

Podem establir regles de funcionament per a aquest període?

És més s’han d’establir. Hi ha que tenir clars uns requisits mínims a complir abans de començar a treballar. Una minuciosa planificació és de vital importància per a garantir èxit en l’etapa d’adaptacions, en quant a la participació, la duració i les possibles recomenacions a les famílies.

No tots els infants s’adapten al matiex ritme i s’ha de tenir en compte aqust punt i dotar-lo d’una certa flexibilitat.

Què és allò que no hauríem de fer mai?

No comptar amb la col·laboració de la família, hem de fer-los particips d’aquest període ja que tot el conjunt familiar necessita una certa adaptació. I també es imprescindible un coneixement previ de la família per si hi ha alguna necessitat especial que tinguem que tenir en compte.


La implicació plena es fa ineludible

L’educadora es va equivocar o va fer bé donant-li aquesta resposta?

No, penso que és un breu resum de les habilitats/funcions d’un mestre. Hem de tenir molt clar que treballam amb infants molt petits, fins i tot de pocs mesos de vida i necessiten tota mena d’atencions. És un període molt delicat i hem de tenir molta cura de no ferir la sensibilitat de manera que pugui ocasionar problemes en un futur.

De totes maneres, una persona amb sensibilitat fa totes aquestes funcions i probablement més sense adonar-sen de manera quotidiana, amb més raó si es dedica al món de l’educació. No hem de perdre el nord i ser molt conscients de la funció que hem triat lliurement, no vull dir que hi ha que ser mestre les 24 hores del día, ni molt menys.

En contraposició, vull fer una observació al genial Forges....... també pot ser mestre (masculí). No vull ser sexista, un home té les mateixes competències que una dona, ho dono per suposat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada