
o Afectivitat i vincles: sense vincle afectiu és impossible educar. Sentir-se estimat fa que responem millor en termes conductuals i cognitius. Augmenta la capacitat de construir resiliéncia.
o Estructurador: actuar en funció dels interessos dels infants amb respecte i consideració per ells. Des d’aquesta perspectiva és possible interioritzar models, pautes i límits que modelin el món emocional i conductual de l’infant
o Compensador de les desigualtats: tenim una societat a escala en la que prendre consciència de la realitat que ens envolta. Ha de ser un espai privilegiat per a construir resiliència independentment del nostre origen.
o Creativitat: tots soms capaços de crear si la nostra organització ho permet. Ens hem de sentir be per sobre de tot.
o Expectatives elevades: les investigacions sobre resiliència demostren que si els infants reben afecte i confiança, s’esforcen per respondre ales expectatives rebudes.
o Transmetre habilitats per a la vida: cooperació, resolució de conflictes, destreses comunicatives, habilitat per a enfrontar-se a les situacions i prendre decisions.
o Construcció de la seva història: explicar la teva història dóna peu a reflexionar sobre la teva vida. Sense història no existim.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada