dimecres, 31 d’agost del 2011

La resiliència a l'escola



La resiliència a l’escola:

o Afectivitat i vincles: sense vincle afectiu és impossible educar. Sentir-se estimat fa que responem millor en termes conductuals i cognitius. Augmenta la capacitat de construir resiliéncia.

o Estructurador: actuar en funció dels interessos dels infants amb respecte i consideració per ells. Des d’aquesta perspectiva és possible interioritzar models, pautes i límits que modelin el món emocional i conductual de l’infant

o Compensador de les desigualtats: tenim una societat a escala en la que prendre consciència de la realitat que ens envolta. Ha de ser un espai privilegiat per a construir resiliència independentment del nostre origen.

o Creativitat: tots soms capaços de crear si la nostra organització ho permet. Ens hem de sentir be per sobre de tot.

o Expectatives elevades: les investigacions sobre resiliència demostren que si els infants reben afecte i confiança, s’esforcen per respondre ales expectatives rebudes.

o Transmetre habilitats per a la vida: cooperació, resolució de conflictes, destreses comunicatives, habilitat per a enfrontar-se a les situacions i prendre decisions.

o Construcció de la seva història: explicar la teva història dóna peu a reflexionar sobre la teva vida. Sense història no existim.













Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada